Az év saját márkás terméke 2024

UTOLSÓ ESÉLY nevezési határidő: 2024. március 28.

Évek óta megfigyelhető tendencia, hogy az egyre árérzékenyebb hazai fogyasztók mind gyakrabban választják a saját márkás termékeket a food és a nonfood termékkategóriákban is.

Az NIQ kiskereskedelmi indexe alapján a saját márkás termékek 2023-ban 18 százalékos értékbeli növekedést értek el a 2022-es teljes évhez képest. Ennek eredményeként Magyarországon a saját márkás termékek a teljes FMCG-piac értékbeli eladásának 30 százalékát képviselik. Az élelmiszerpiacon 33%, míg a vegyi áru piacon 21% a kereskedői márkák értékbeli részesedése.

A private label termékek forgalmi arányának növekedése azt mutatja, hogy az erősen árérzékeny piacon a kereskedelmi márkák sok esetben jó alternatívát nyújtanak, nyújthatnak a fogyasztók számára árban és minőségben is a fogyasztók számára, a vevők megbízható megoldást látnak ezekben a termékekben.

A saját márkák piaci pozíciójának erősödése még inkább a kereskedelmi márkák folyamatos fejlesztésére, a trendek követésére, a fogyasztói igények kielégítésének növelésére, a private label minőségi kínálatának bővítésére ösztönzi a kereskedelmi szektort.   

Az év SAJÁT MÁRKÁS TERMÉKE versenyével és a megmérettetéssel járó díjak kiosztásával a kiíró PPH Média és az általa kiadott Store Insider magazin segítséget kíván nyújtani kereskedelmi partnereinek abban, hogy felhívhassák a vevőik figyelmét saját márkás termékeik bővülő, változatos kínálatára, azok értékeire. Nem utolsó sorban, ez az elismerés alkalmas lehet a kereskedelmi cég imidzsének növelésére is.   

A PPH Média és a Store Insider magazin célja, hogy olyan versenyt honosítson meg, amely a hazai üzletekben, üzletláncokban forgalmazott, legjobb minőségű és leginnovatívabb, ízvilágában, csomagolásában a legjobb ügyfélélményt nyújtó saját márkákat vonultatja fel a különböző food és a non food termékkategóriákban.

Pályázók köre: A díjra csak a hazai FMCG-piacon jelenleg már kereskedelmi forgalomban lévő és a hatályos jogszabályoknak megfelelő csomagolással, jelöléssel rendelkező saját márkás termékekkel pályázhatnak a cégek.

Csak olyan cég pályázhat, amelynél a Vállalat ellen felszámolási-, illetve csődeljárás, továbbá a nevezett Termékkel kapcsolatos egyéb hatósági eljárás nincs folyamatban.

A Vállalat – a Versenyre nevezett Termékkel összefüggésben – a közegészségüggyel, élelmiszerbiztonsággal, fogyasztóvédelemmel, környezetvédelemmel kapcsolatos jogszabályokat nem sért.

A pályázott termék megfelel a Magyarországon érvényes, az adott termékkategóriára vonatkozó előírásoknak, és megfelel a jelenleg érvényben lévő jelölési követelményeknek.

Kérjük, hogy a pályázat benyújtásakor a pályázó egyértelműen jelölje meg, hogy melyik kategóriában nevez. Egy-egy pályázó több termékkel is nevezhet egyazon vagy különböző kategóriákban. Minden új íz és/összetételű termékvariáns új pályázatnak minősül.

A díj elnyerésére a pályázat kiírásakor forgalomban levő, csomagolással rendelkező élelmiszeripari termékekkel vagy termékcsaládokkal nevezhetnek a pályázók. 

A Díjazott a Verseny márkajelzéseit évszámmal ellátva, a pályázatra benyújtott termék változatlan forgalmazásáig időkorlát nélkül használhatja. Amennyiben a termék összetétele megváltozik, azt a verseny márkajelzéseivel tovább nem illetheti.

A verseny menete:

  • Első nevezési határidő: 2024. március 19.
  • Második nevezési határidő: 2024. március 25.
  • UTOLSÓ ESÉLY nevezési határidő: 2024. március 28.